Lisa Dalenius
Hej Lisa, vinnare i tävlingen om att utforma loggan för Feministiskt Forum Stockholm. Vem är du ?
Jag heter Lisa Dalenius och jag arbetar som grafisk designer, kostymör och scenograf. I mitt arbete fokuserar jag ofta på ickefigurativa mönster och bilder.
Vad ville du förmedla med din logotyp?
När jag tänkte på feministiskt forum så var det mångfalden av frågor som forumet lyfter, som jag ville gestalta. Det gjorde jag inspirerad av en fasettslipad diamant, där alla sidor är lika viktiga och gnistrande vackra!
Den 11 maj är det dags för Feministisk forum 2013 på ABF-huset i Stockholm. Har du någon drömgäst, drömföredrag eller drömdebatt inför årets forum?
Nu drömmer jag helt utan gränser här och säger ett samtal mellan Ulrike Meinhof, Rosa Luxemburg och Nina Björk med rubriken: är frigörelsen och rättvisan möjlig utan revolution?
lisadalenius-feministisktforum-logga2.jpg
Stort tack till alla andra som inkom med bidrag. Vi är glada över att ni är så många som inkom med förslag och tackar för ert engagemang.
Här kan du läsa mer om vinnaren Lisa: http://lisadalenius.se/
